13 Şubat 2012 Pazartesi

AYVA TATLISI



tarifim lezzet dergisinden
sadece taze nanem yok 
çok leziz ve bence sevgililer gününü kutlayacak şık kırmızı sofralar kuracaksanız bu tatlınız olabilir
ben14şubatı kutlayan biri değilim ama oğlum ayva tatlısı hastası bayıla bayıla yedi

malzemeler:

    4ayva
    4 su bardağı vişne suyu
    1 kahve fincanı esmer şeker
    1-2 çubuk tarçın
    6-7 diş karanfil
    1 çorba kaşığı nişasta
    200 ml süt kreması
    1 su bardağı soğuk süt
    1 kahve fincanı file antepfıstığı
    Birkaç nane yaprağı

hazırlanışı:

Ayvaları soyup ikiye kesin. Çekirdekli kısımlarını oyarak çıkarın. Yayvan bir tencereye ayvaları dizin. Aralarına ayva çekirdeklerini serpiştirin. Üzerine tozşeker, tarçın, karanfil ve vişne suyunu gezdirip orta ateşte pişmeye bırakın. Ayvaların diğer tarafını çevirip yumuşayana ve pembeleşene kadar pişirin. Soğumaya bırakın. 

Süt kremasını bir kaba boşaltıp koyulaşana kadar mikserle çırpın. Soğuyunca ayvaları tencereden alın. Pişirme suyunda nişastayı eritin. Ayva tatlılarını servis tabağına alıp hafif pelteleşmiş sosunu çevresine gezdirin. Ayvaların ortasını krema ile doldurup fıstık ve taze nane ile süsleyin.

 http://www.lezzet.com.tr/tarifler/detay.aspx?id=1945##ixzz1mIYyH9GO 

7 yorum:

  1. Aa inanmıyorum gıda boyası diye düşünmüştüm vişne suyuymuş rengi veren, harika.

    YanıtlaSil
  2. Vişneyle yapma fikri süper, bayıldım.Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. çok güzel tamda zamanı Melisacım ellerine sağlık.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. canım eline sağlık benim de sırasını bekleyen ayva tatlım var eline sağlık görüntü süper

    YanıtlaSil
  5. Hayirli aksamlar canim .Ben sezin blogunuza daha önce 97 ci izleyici olarak katildim blogunuza .Ellerinize emeklerinize saglik blogunuzu daha iyi takip ede bilmek icin sizi diyer can doslarimin yanina takip listeme aliyorum .hayirli huzur dolu aksamlar canim öptüm.

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık çok güzel görünüyor eminim tadı da öyledir. Ben sade olarak yapmıştım böylesini deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  7. bencede tam günün uygun olmuş,ellerine sağlık,afiyetler olsun...

    YanıtlaSil

yorumlarınızı benim için çok değerli.
çok teşekkürler .
yine beklerim

Çıtır kaseler